Toruń - miasto Mikołaja Kopernika i Pachnącego Piernika

Zielona Szkoła - wycieczka do jednego z najpiękniejszych polskich miast
6 - 7 czerwca 2017r. - 2 dni niezapomnianych atrakcji klas IIIb i IIIc.

Wycieczka rozpoczęła się od spaceru uliczkami Torunia z przewodnikiem - pełnego niespodzianek.
Zobaczyliśmy Rynek i Ratusz Staromiejski, Dwór Artusa, Pomnik Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę, a także osiołka i wiele innych związanych z tym miastem obiektów. Następnie odwiedziliśmy Orbitarium - centrum popularyzacji kosmosu, w którym, dzięki specjalnej aparaturze doświadczyliśmy niezwykłych atrakcji, a także zwiedziliśmy wystawę interaktywną. Potem udaliśmy się do Domu legend toruńskich - jedynego miejsca w Europie w którym połączenie interaktywnego muzeum i teatru daje możliwość aktywnego uczestnictwa.
Na zakończenie dnia w Ośrodku Tramp , gdzie byśmy zakwaterowani czekała na nas kolacja i ognisko z kiełbaskami.
Drugi dzień przywitał nas piękną słoneczną pogodą. Rozpoczęliśmy kolejny dzień od zwiedzania Muzeum Toniego Halika - wielkiego podróżnika, a następnie powędrowaliśmy w Świat toruńskiego piernika, gdzie z przewodnikiem - w otoczeniu wymyślnych form piernikowych poznaliśmy nie tylko historię tego najsłynniejszego ciastka, skosztowaliśmy jego smaku, ale również samodzielnie wypiekaliśmy pierniki. Kolejną atrakcją tego dnia był Rejs statkiem po Wiśle. A potem już tylko zakupy - pamiątek i oczywiście pierników i powrót do domu. W drodze powrotnej czekała na nas jeszcze jedna niespodzianka -wizyta w stadninie koni.
Pełni wrażeń, zadowoleni wróciliśmy szczęśliwie do Legionowa.