Roślinność i świat zwierzęcy w Polsce
Tematem kolejnych zajęć realizowanych w ramach projektu „Eko-uczeń, eko-szkoła” była roślinność oraz świat zwierzęcy w Polsce.
Celem spotkania było poznanie typów zbiorowisk roślinnych w Polsce oraz obszarów występowania poszczególnych zbiorowisk leśnych, wskazanie funkcji lasów oraz poznanie głównych gatunków zwierząt żyjących w polskich lasach.
Dzięki multimedialnym narzędziom uczniowie poznali typy zbiorowisk roślinnych występujących w Polsce i w swoim regionie, rodzaje zbiorowisk leśnych oraz skład gatunkowy polskich lasów.
Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne, w których:
• wyjaśnili zależności między klimatem a szatą roślinną w Polsce,
• określili skład gatunkowy lasów w Polsce na podstawie diagramu,
• opisali rozmieszczenie lasów w Polsce i swoim regionie na podstawie mapy oraz określili ich znaczenie gospodarcze,
• ocenili lesistość Polski na podstawie mapy tematycznej i danych statystycznych,
• scharakteryzowali typy zbiorowisk leśnych w zależności od podłoża,
• opisali funkcje lasów w Polsce,
• scharakteryzowali świat zwierząt w Polsce,
• uzasadnili konieczność ochrony gatunkowej roślin i zwierząt.
Zajęcia wzbogacone zostały układanką dydaktyczną dotyczącą typów zbiorowisk roślinnych w Polsce.
Izabela Śmiałek
ZK
Celem spotkania było poznanie typów zbiorowisk roślinnych w Polsce oraz obszarów występowania poszczególnych zbiorowisk leśnych, wskazanie funkcji lasów oraz poznanie głównych gatunków zwierząt żyjących w polskich lasach.
Dzięki multimedialnym narzędziom uczniowie poznali typy zbiorowisk roślinnych występujących w Polsce i w swoim regionie, rodzaje zbiorowisk leśnych oraz skład gatunkowy polskich lasów.
Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne, w których:
• wyjaśnili zależności między klimatem a szatą roślinną w Polsce,
• określili skład gatunkowy lasów w Polsce na podstawie diagramu,
• opisali rozmieszczenie lasów w Polsce i swoim regionie na podstawie mapy oraz określili ich znaczenie gospodarcze,
• ocenili lesistość Polski na podstawie mapy tematycznej i danych statystycznych,
• scharakteryzowali typy zbiorowisk leśnych w zależności od podłoża,
• opisali funkcje lasów w Polsce,
• scharakteryzowali świat zwierząt w Polsce,
• uzasadnili konieczność ochrony gatunkowej roślin i zwierząt.
Zajęcia wzbogacone zostały układanką dydaktyczną dotyczącą typów zbiorowisk roślinnych w Polsce.
Izabela Śmiałek
|
|
|
|
|
|
|
ZK