Druga edycja projektu edukacyjnego „Eko - uczeń, eko-szkoła”
W październiku ruszyła druga edycja projektu edukacyjnego „Eko - uczeń, eko-szkoła” realizowanego przy współpracy z partnerem zewnętrznym. Koordynatorkami projektu w bieżącym roku szkolnym są p. Izabela Śmiałek – nauczyciel geografii i wos oraz p. Urszula Mielniczuk – nauczyciel biologii i przyrody.
Główne założenia projektu wynikają z:
- potrzeby rozwijania zainteresowań przyrodniczych uczniów naszego Gimnazjum oraz kształtowania u nich kompetencji kluczowych;
- propagowania idei Szkoły Promującej Zdrowie wśród uczniów, nauczycieli i rodziców poprzez tworzenie warunków i podejmowanie działań sprzyjających dobremu samopoczuciu,
- kierunku działań: podnoszenia świadomości ekologicznej.
Realizacja projektu przyczyni się do rozwoju postaw i umiejętności sprzyjających świadomemu życiu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Do realizacji przewidziano ciekawe i pobudzające kreatywność zadania, które skorelowano z programem nauczania biologii, chemii i geografii. Umożliwi to rozszerzenie zdobytej przez uczniów wiedzy i praktyczne jej zastosowanie w życiu codziennym. Zapoznanie uczniów w praktyce z podstawowymi metodami badawczymi, ma zachęcić ich do podejmowania konkretnych działań na rzecz ochrony środowiska.
Umiejętności zdobyte przez uczniów, zostaną wykorzystane do utworzenia: prezentacji, bloga uczniowskiego, plakatów i planszy informacyjnych, gry edukacyjnej, gry planszowej i książki kucharskiej z przepisami. Działania te mają propagować ideę przedsiębiorczości i rozwijać umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, pracy w zespole oraz doskonalić umiejętności technologii informatyczno - komunikacyjnych.
Do opracowania projektu skłoniła nas także potrzeba stosowania nowoczesnych metod nauczania i uczenia się, kształtujących kompetencje kluczowe. Takie podejście do zgłębiania zagadnień przyrodniczych przyczyni się do zwiększenia motywacji uczniów i uatrakcyjnienia nauki, a także umocnienia związków między edukacją szkolną a sytuacjami życia codziennego.
Celem projektu jest przekonanie uczniów, że jesteśmy nierozerwalnie związani ze środowiskiem, w którym żyjemy i od jego stanu zależy zdrowie i życie nasze oraz następnych pokoleń. Uzmysłowienie uczniom, że działania na rzecz ochrony środowiska powinny mieć swój początek w codziennym postępowaniu każdego człowieka, i że przynoszą one konkretne korzyści.
Zachęcamy do śledzenia naszych działań zarówno poprzez stronę internetową szkoły, jak również bloga uczniowskiego. Pierwsze relacje już niebawem.
Izabela Śmiałek
ZK
Główne założenia projektu wynikają z:
- potrzeby rozwijania zainteresowań przyrodniczych uczniów naszego Gimnazjum oraz kształtowania u nich kompetencji kluczowych;
- propagowania idei Szkoły Promującej Zdrowie wśród uczniów, nauczycieli i rodziców poprzez tworzenie warunków i podejmowanie działań sprzyjających dobremu samopoczuciu,
- kierunku działań: podnoszenia świadomości ekologicznej.
Realizacja projektu przyczyni się do rozwoju postaw i umiejętności sprzyjających świadomemu życiu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Do realizacji przewidziano ciekawe i pobudzające kreatywność zadania, które skorelowano z programem nauczania biologii, chemii i geografii. Umożliwi to rozszerzenie zdobytej przez uczniów wiedzy i praktyczne jej zastosowanie w życiu codziennym. Zapoznanie uczniów w praktyce z podstawowymi metodami badawczymi, ma zachęcić ich do podejmowania konkretnych działań na rzecz ochrony środowiska.
Umiejętności zdobyte przez uczniów, zostaną wykorzystane do utworzenia: prezentacji, bloga uczniowskiego, plakatów i planszy informacyjnych, gry edukacyjnej, gry planszowej i książki kucharskiej z przepisami. Działania te mają propagować ideę przedsiębiorczości i rozwijać umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, pracy w zespole oraz doskonalić umiejętności technologii informatyczno - komunikacyjnych.
Do opracowania projektu skłoniła nas także potrzeba stosowania nowoczesnych metod nauczania i uczenia się, kształtujących kompetencje kluczowe. Takie podejście do zgłębiania zagadnień przyrodniczych przyczyni się do zwiększenia motywacji uczniów i uatrakcyjnienia nauki, a także umocnienia związków między edukacją szkolną a sytuacjami życia codziennego.
Celem projektu jest przekonanie uczniów, że jesteśmy nierozerwalnie związani ze środowiskiem, w którym żyjemy i od jego stanu zależy zdrowie i życie nasze oraz następnych pokoleń. Uzmysłowienie uczniom, że działania na rzecz ochrony środowiska powinny mieć swój początek w codziennym postępowaniu każdego człowieka, i że przynoszą one konkretne korzyści.
Zachęcamy do śledzenia naszych działań zarówno poprzez stronę internetową szkoły, jak również bloga uczniowskiego. Pierwsze relacje już niebawem.
Izabela Śmiałek
ZK