Podsumowanie projektu edukacyjnego Eko- Uczeń Eko-miasto.
3 czerwca w naszej szkole zorganizowany został Turniej Miejski: „Poczuj klimat ekologii” na zakończenie projektu edukacyjnego : „Eko-Uczeń, Eko-Miasto”. Mieliśmy zaszczyt gościć zastępcę prezydenta miasta Legionowo Pana Piotra Zadrożnego oraz drużyny uczniowskie wraz z opiekunami z Gimnazjum nr 4 oraz Gimnazjum nr 6. Uczniowie mieli do wykonania zadania testowe oraz doświadczalne. Ponadto mogli wykazać się kreatywnością przedstawiając hasła propagujące ochroną środowiska poprzez kalambury. Organizatorki konkursu p. Ewa Siennicka oraz p. Izabela Śmiałek przewidziały wiele ciekawych konkurencji poruszających zagadnienia z ochrony środowiska oraz ekologii.
Warto również wspomnieć i podsumować zrealizowany projekt edukacyjny!
Bodźcem do opracowania projektu, stała się potrzeba rozwijania zainteresowań przyrodniczych uczniów naszego Gimnazjum. Ciekawe i niestereotypowe zadania przewidziane do realizacji, skorelowano z programem nauczania, co umożliwiło rozszerzenie zdobytej przez uczniów wiedzy i praktyczne jej zastosowanie w życiu codziennym, a tym samym przyczyniło się do podnoszenia ich kompetencji przyrodniczych. Celem było przekonanie uczniów, że każdy powinien przyczyniać się do ochrony środowiska, ponieważ jesteśmy z nim nierozerwalnie związani i od jego stanu zależy zdrowie i życie nasze oraz następnych pokoleń. Uzmysłowienie uczniom, że działania na rzecz ochrony środowiska przynoszą konkretne korzyści zarówno ekologiczne jak i finansowe. W projekcie p. Ewa Siennicka i p. Izabela Śmiałek założyły zastosowanie metod pracy o charakterze naukowo-badawczym, wdrażanie nowoczesnych środków dydaktycznych do nauczania przedmiotów przyrodniczych. Realizacja projektu odbywała się we współpracy z partnerem zewnętrznym: Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Legionowie.
Marcin Chodkowski
ZK
Warto również wspomnieć i podsumować zrealizowany projekt edukacyjny!
Bodźcem do opracowania projektu, stała się potrzeba rozwijania zainteresowań przyrodniczych uczniów naszego Gimnazjum. Ciekawe i niestereotypowe zadania przewidziane do realizacji, skorelowano z programem nauczania, co umożliwiło rozszerzenie zdobytej przez uczniów wiedzy i praktyczne jej zastosowanie w życiu codziennym, a tym samym przyczyniło się do podnoszenia ich kompetencji przyrodniczych. Celem było przekonanie uczniów, że każdy powinien przyczyniać się do ochrony środowiska, ponieważ jesteśmy z nim nierozerwalnie związani i od jego stanu zależy zdrowie i życie nasze oraz następnych pokoleń. Uzmysłowienie uczniom, że działania na rzecz ochrony środowiska przynoszą konkretne korzyści zarówno ekologiczne jak i finansowe. W projekcie p. Ewa Siennicka i p. Izabela Śmiałek założyły zastosowanie metod pracy o charakterze naukowo-badawczym, wdrażanie nowoczesnych środków dydaktycznych do nauczania przedmiotów przyrodniczych. Realizacja projektu odbywała się we współpracy z partnerem zewnętrznym: Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Legionowie.
Marcin Chodkowski
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ZK