Eko-uczeń Eko-miasto – co zanieczyszcza glebę i jak ją chronić?
Kolejne zajęcia w ramach realizacji projektu „Eko-uczeń Eko-miasto” odbyły się 27 listopada.
Edukacja chemiczno-biologiczna odbywała się w formie zajęć laboratoryjnych. Uczniowie wykonywali zadania w zespołach, opracowując odpowiedź na pytanie „Co zanieczyszcza glebę i jak ją chronić?”
Zajęcia umożliwiły uczestnikom pogłębianie wiedzy na temat rozdzielania mieszanin, warunków kiełkowania nasion i rozwoju roślin, organizmów żyjących w glebie, źródeł i skutków degradacji gleby oraz sposobów jej rekultywacji i ochrony.
Uczniowie wykonali doświadczenia, podczas których badali właściwości sorpcyjne gleby, pH zgromadzonych próbek oraz sprawdzali wpływ wapnowania na odczyn gleby. Analizowali preparaty mikroskopowe przedstawiające składniki próchnicy, bakterie glebowe, przekrój dżdżownicy.
Efekty pracy zostały przedstawione w postaci opisu wykonanych doświadczeń oraz zredagowania odpowiedzi na pytanie kluczowe zajęć.
Uczniowie pracowali z dużym zaangażowaniem i wykazali się dociekliwością badawczą oraz umiejętnością pracy w zespole. Ćwiczyli precyzję, niezbędną przy wykonywaniu doświadczeń i umiejętność analizy obserwowanych zjawisk.
Ewa Siennicka
nauczyciel chemii i biologii
ZK
Edukacja chemiczno-biologiczna odbywała się w formie zajęć laboratoryjnych. Uczniowie wykonywali zadania w zespołach, opracowując odpowiedź na pytanie „Co zanieczyszcza glebę i jak ją chronić?”
Zajęcia umożliwiły uczestnikom pogłębianie wiedzy na temat rozdzielania mieszanin, warunków kiełkowania nasion i rozwoju roślin, organizmów żyjących w glebie, źródeł i skutków degradacji gleby oraz sposobów jej rekultywacji i ochrony.
Uczniowie wykonali doświadczenia, podczas których badali właściwości sorpcyjne gleby, pH zgromadzonych próbek oraz sprawdzali wpływ wapnowania na odczyn gleby. Analizowali preparaty mikroskopowe przedstawiające składniki próchnicy, bakterie glebowe, przekrój dżdżownicy.
Efekty pracy zostały przedstawione w postaci opisu wykonanych doświadczeń oraz zredagowania odpowiedzi na pytanie kluczowe zajęć.
Uczniowie pracowali z dużym zaangażowaniem i wykazali się dociekliwością badawczą oraz umiejętnością pracy w zespole. Ćwiczyli precyzję, niezbędną przy wykonywaniu doświadczeń i umiejętność analizy obserwowanych zjawisk.
Ewa Siennicka
nauczyciel chemii i biologii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ZK