Ochrona otaczającego nas krajobrazu oraz roślin i zwierząt to niezwykle trudne zadanie. Niełatwo bowiem pogodzić dbałość o środowisko ze wzrastającymi potrzebami ludzi oraz koniecznością rozwoju gospodarki. Zmniejszenie negatywnego oddziaływania na przyrodę wymaga ponadto wdrażania nowoczesnych, przyjaznych dla środowiska technologii. Na szczęści coraz więcej osób na świecie rozumie, że dalszy rozwój ludzkości musi odbywać się w zgodzie z przyrodą oraz że konieczna jest ochrona jej zasobów.
19 i 20 listopada odbyły się kolejne zajęcia w ramach projektu edukacyjnego „Eko-uczeń, eko-miasto”, których celem było ukazanie różnorodności i bogactwa przyrodniczego Polski oraz uświadomienie potrzeby ochrony przyrody.
Uczniowie poznali formy ochrony przyrody w Polsce. Zdefiniowali pojęcia: park narodowy, park krajobrazowy, rezerwat przyrody, obszar chronionego krajobrazu, pomnik przyrody itp. Wymienili przykłady organizmów objętych ochroną gatunkową w Polsce.
Lekcja miała charakter interaktywny. Uczniowie przedstawili przygotowane przez siebie prezentacje multimedialne dotyczące wybranych parków narodowych w Polsce oraz wskazali ich rozmieszczenie na mapie naszego kraju.
Zajęcia wzbogacone zostały kartą pracy zgodną z tematyką zajęć.
Na podsumowanie wszyscy uczestnicy zajęć rozwiązali interaktywny quiz „Polskie parki narodowe i ochrona gatunkowa”.
Izabela Śmiałek – nauczyciel geografii
|
Zajęcia w ramach projektu |
|
|
Zajęcia w ramach projektu |
|
|
Zajęcia w ramach projektu |
|
|
Zajęcia w ramach projektu |
|
|
Zajęcia w ramach projektu |
|
|
Zajęcia w ramach projektu |
|
|
Zajęcia w ramach projektu |
|
|
Zajęcia w ramach projektu |
|
|
Zajęcia w ramach projektu |
|