W projekcie edukacyjnym realizowanym pod opieką nauczyciela biologii i chemii p. Anny Awakowicz wzięli udział uczniowie z klasy IIAG: Jagoda Jedyńska, Aleksandra Wysocka i Bartosz Pawłowski.
Temat projektu był dla uczniów wyzwaniem i jednocześnie problemem do rozwiązania „Dwutlenek węgla – pożyteczny czy szkodliwy?”
Działanie uczniów polegało na opracowaniu, zaplanowaniu, a następnie realizacji zadań. Uczniowie wykazali entuzjazm i dużą samodzielność w działaniu. Chętnie brali udział w przeprowadzaniu doświadczeń chemicznych, które ułatwiły im zrozumienie treści i dały dużo satysfakcji z nauki tego przedmiotu. Samodzielnie przygotowali prezentację, w której ukazali zarówno pozytywne jak i negatywne działanie dwutlenku węgla pozostawiając w ten sposób pod rozwagą problem zawarty w temacie projektu.
Chemia przestała kojarzy się z nauką, w której aż roi się od niezrozumiałych wzorów i regułek. Praca nad tematem projektu edukacyjnego dowiodła, że chemia to interesująca często zaskakująca i mająca wiele wspólnego z życiem codziennym nauka.
|
„Dwutlenek węgla – pożyteczny czy szkodliwy? ” |
|
|
„Dwutlenek węgla – pożyteczny czy szkodliwy? ” |
|
|
„Dwutlenek węgla – pożyteczny czy szkodliwy? ” |
|
ZK