Realizacja projektów edukacyjnych.

Z końcem kwietnia zakończyła się realizacja kolejnych projektów edukacyjnych realizowanych pod opieką nauczyciela p. Izabeli Śmiałek. Uczniowie zaprezentowali swoim młodszym kolegom i koleżankom efekty swojej wielomiesięcznej pracy.
Podczas realizacji projektów uczniowie twórczo współpracowali w grupach podczas wykonywania powierzonych im zadań. Korzystali z różnych źródeł przy wyszukiwaniu informacji na określony temat.
Nauczyciel spotykał się z zespołami, śledził postępy oraz wspierał w realizacji kolejnych zadań. Na bieżąco kontrolował pracę uczniów, wskazując im, które z zadań zostały wykonane prawidłowo, a które należy poprawić. W razie potrzeby dawał także uczniom rady dotyczące dalszej realizacji projektu.
Tematyka projektów była bardzo zróżnicowana.
Uczniowie klasy IIBG Kacper Bienias, Szymon Burakowski, Paweł Pruchniak oraz Damian Stańczak pracowali nad projektem dotyczącym zróżnicowania etnicznego i kulturowego Ameryki. Wykonali prezentację multimedialną dotyczącą: pochodzenia ludności Ameryki, odmian człowieka, zróżnicowania etnicznego i kulturowego oraz rozmieszczenia ludności Ameryki. Wyjaśnili, dlaczego Ameryka określana jest mianem tygla kultur. Wykonali również plakaty zgodne z tematyką projektu.
Uczniowie klasy IICG: Ryszard Sosnowiec , Bartosz Wierzchoń, Wiktor Rosiński , Michał Wuttke, Dominik Łapiński zaprezentowali swoją wymarzoną wycieczkę.
Chłopcy wyruszyli w wirtualną podróż do Grecji, wyznaczyli trasę wycieczki, wyszukali ciekawe miejsca, które warto zwiedzić. Dzięki projektowi poznali wspaniały kraj bałkański, jego środowisko przyrodnicze, tradycję, zabytki, kulturę i historię. Poszerzyli wiedzę z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego dotyczącego Grecji.
Grupa uczennic z klasy IICG wybrała projekt edukacyjny z zakresu wiedzy o społeczeństwie. Sonia Kubicka, Julia Kiełbowicz, Maria Korczak, Weronika Kaczmarczyk oraz Magdalena Trzcińska realizowały projekt pt. Naród i patriotyzm. Uczennice w swojej prezentacji wyjaśniły, co łączy człowieka z wielką i małą ojczyzną, i omówiły te więzi na własnym przykładzie. Uzasadniły, że można równocześnie być Polakiem, Europejczykiem i członkiem społeczności światowej. Wyjaśniły, odwołując się do wybranych przykładów, czym jest patriotyzm, porównując te postawy z nacjonalizmem, szowinizmem i kosmopolityzmem. Zaprezentowały, odwołując się do historycznych i współczesnych przykładów, w jaki sposób stereotypy i uprzedzenia utrudniają dziś relacje między narodami. Prezentacja wzbogacona została wynikami ankiety przeprowadzonej wśród uczniów naszego gimnazjum, dotyczącej współczesnego patriotyzmu. Uczniowie naszej szkoły uważają, że wychowanie patriotyczne i obywatelskie pełni bardzo ważną rolę. Zdaniem uczniów kształtowanie postaw patriotycznych służy identyfikacji narodowej i kulturowej oraz przygotowuje do życia w społeczeństwie.
Prezentacja projektów edukacyjnych w bieżącym roku szkolnym dobiegła końca. Chciałabym podziękować wszystkim grupom, które pracowały pod moim kierunkiem na za chęć wzięcia w nich udziału i trud włożony w realizację zadania oraz przedstawienie rówieśnikom efektów swojej pracy.

Izabela Śmiałek
Nauczyciel geografii i wos
opiekun projektów

Projekty edukacyjne.

Projekty edukacyjne.

Projekty edukacyjne.

Projekty edukacyjne.



ZK

Adres szkoły

Zespół Szkół nr 1 w Legionowie

ul. Zakopiańska 4, 05-120 Legionowo

tel. (22) 784-54-52
fax: (22) 784-54-52

e-mail: sp1@poczta.fm
www: http://www.zs1.legionowo.pl

Biuletyn Informacji Publicznej:
http://www.zs1.legionowo.pl/bip

Bannerki

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Warszawie
Mazowiecki Kurator Oświaty
Ministerstwo Edukacji NarodowejMiasto Legionowo
Szkoła z Klasą
SKS

Szkoła przyjazna dla sześciolatka
Leśni Ludzie
Festiwal harcerski Wiosenne Czarowanie
Dopalacze kradną życie
ECO Schools



© Zespół Szkół nr 1 w Legionowie
Zawartość merytoryczna: KAROLINA WILSKA, e-mail: sp1@poczta.fm
Projekt: INFOSTRONY - ADAM PODEMSKI, tel.: (22) 818-72-14, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl