19 listopada obchodziliśmy w naszym Zespole Szkół Dzień Przeciwdziałania Agresji i Przemocy. Nieprzypadkowo obrano ten termin - 19 listopada jest Międzynarodowym Dniem Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci. Uczniowie ubrali się na czerwono – kolor, który kojarzy się nie tylko z miłością, ale też z silnymi emocjami – w tym z emocjami negatywnymi.
Nauczyciele w tym dniu na swoich zajęciach zachęcali uczniów do uczenia się nieagresywnego rozwiązywania swoich problemów oraz sytuacji trudnych. Część klas obejrzało filmy profilaktyczne. Odbyły się również zajęcia z psychologiem poświęcone sposobom radzenia sobie z własną złością oraz agresją rówieśników.
22 funkcjonariuszy Centrum Szkolenia Policji w Legionowie, pod nadzorem Pana podkom. Marcelego Śmiałka ponownie odwiedziło nasz Zespół Szkół – tym razem udali się oni do klas gimnazjalnych z następującymi tematami: przeciwdziałanie agresji i przemocy, cyberprzemoc, uzależnienia. Zajęcia wywarły mnóstwo pozytywnych wrażeń na młodzieży: docenili przygotowane prezentacje multimedialne oraz filmiki, uderzyły ich przytoczone opowieści z pracy policjantów, a także mieli okazję na zadanie nurtujących ich pytań.
Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wzięli udział w grach i zabawach przeciwko agresji. Zajęcia te odbyły się w myśl idei, iż konstruktywnego przezwyciężania złości i agresji można nauczyć się poprzez różne ćwiczenia, gry i zabawy. Dotyczy to w szczególności takich zabaw i ćwiczeń, w których nie ma zwycięstwa i przegranej, a więc zabaw społecznych.
Uczniowie klasy 2C gimnazjum mieli okazję uczestniczyć w bardzo ciekawych zajęciach historii dotyczących wychowywania i uczenia dzieci, a także kwestii postrzegania dyscypliny w różnych okresach historycznych.
Uczniowie klasy 3A gimnazjum przeprowadzili w wybranych klasach anonimową ankietę na temat agresji i przemocy.
Zarówno w korytarzach Szkoły Podstawowej, jak i w Gimnazjum pojawiło się kilka gazetek poświęconych przeciwdziałaniu agresji i przemocy. Część z nich powstała na zajęciach plastyki, część jako prace dodatkowe uczniów.
|
. |
|
|
. |
|
|
. |
|
|
. |
|