Dwudniowa wycieczka do Białowieży kl. 5c i 6c

W dn. 27.05. – 28.05.2014r. klasy 5c i 6c wybrały się na dwudniową wycieczkę do Białowieży, podczas której uczniowie poznali zabytki i środowisko przyrodnicze Podlasia.

Zanim jednak dotarliśmy do Białowieży, po drodze zwiedziliśmy wiele innych ciekawych miejsc.

Na początku zobaczyliśmy Zamek Książąt Mazowieckich w Liwie, gdzie poznaliśmy legendę o Żółtej Damie zamkniętej w wieży, w której mieliśmy okazję być. Następnie udaliśmy się do Grabarki – Świętej Góry nazywanej „prawosławną Częstochową”, gdzie mogliśmy napić się wody ze źródełka mającej właściwości lecznicze i wejść do przepięknej cerkwi. Jednak największe wrażenie zrobiły na nas znajdujące się tam krzyże, których jest bardzo dużo. Później pojechaliśmy na nocleg do ośrodka w Siemianówce, w którym miło spędziliśmy czas, m. in. przy ognisku z kiełbaskami oraz wspólnym śpiewaniu (karaoke). Wybraliśmy się również na spacer nad Jezioro Siemianowskie, skąd widać już Białoruś.

Kolejny dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Białowieskiego Parku Narodowego. Bardzo podobało nam się Leśne Zoo (Rezerwat Pokazowy Zwierząt), gdzie podziwialiśmy wiele gatunków zwierząt, m. in. słynnego żubra, dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek na temat żyjących tam zwierząt. Przeszliśmy również ścieżką Żebra Żubra, poznaliśmy różne gatunki drzew. Zwiedziliśmy także Muzeum Białowieskiego Parku Narodowego. Z Białowieży pojechaliśmy do Hajnówki zobaczyć najsłynniejszą w Polsce cerkiew p.w. Świętej Trójcy. Robi niesamowite wrażenie!

Do Legionowa wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni! Wycieczkę uważamy za bardzo udaną! Na pewno na długo ją zapamiętamy!