Pierwsze zajęcia w ramach projektu edukacyjnego „Eko – uczeń, eko-miasto”.
W dniu 23 października obyły się pierwsze zajęcia w ramach projektu edukacyjnego „Eko - uczeń, eko - miasto” pod opieką nauczycielki geografii p. Izabela Śmiałek oraz nauczycielki chemii i biologii p. Ewy Siennickiej.
Temat pierwszych zajęć w ramach edukacji geograficznej dotyczył roślinności oraz świata zwierzęcego w Polsce.
Celem spotkania było poznanie typów zbiorowisk roślinnych w Polsce oraz obszarów występowania poszczególnych zbiorowisk leśnych, wskazanie funkcji lasów oraz poznanie głównych gatunków zwierząt żyjących w polskich lasach.
Dzięki multimedialnym narzędziom, wykorzystanym na zajęciach, uczniowie poznali typy zbiorowisk roślinnych występujących w Polsce i w swoim regionie, rodzaje zbiorowisk leśnych oraz skład gatunkowy polskich lasów.
Nauczyciel wyjaśnił nowe pojęcia związane z tematem zajęć m. in.. „monokultura”, „bór”. Wyjaśnił przyczyny zmian zasięgu obszarów lennych Polsce pomiędzy X w.
a początkiem XXI w.
Dzisiejsze zajęcia wzbogacone zostały układanką dydaktyczną dotyczącą typów zbiorowisk roślinnych w Polsce.
Uczniowie w ramach zajęć przygotowali również wystawę plansz oraz plakatów zgodnych z tematyką. Plakaty można obejrzeć w pracowni 61.
Podczas edukacji chemiczno-biologicznej uczniowie szukali odpowiedzi na pytanie:
„Z czego powinno składać się powietrze?”
W czasie zajęć praca odbywała się w zespołach pod kierownictwem wybranych spośród uczestników liderów. Zajęcia miały charakter laboratoryjny. Uczniowie wykonali i opisali doświadczenia:
- badanie składu powietrza
- wykrywanie obecności tlenku węgla (IV)
- badanie wpływu tlenków siarki na organizmy roślinne
- badanie wpływu różnych czynników na metale.
Dokonali również oceny jakości powietrza z zastosowaniem skali porostowej. Podczas tej pracy wykorzystali zdjęcia wykonane w lesie w okolicy szkoły.
Na zakończenie uczniowie przedstawili swoje spostrzeżenia i wnioski z wykonanych doświadczeń, obejrzeli odcinek filmu edukacyjnego „Ekologia w gimnazjum” i wypełnili kartę pracy. Efektem zajęć było udzielenie przez uczniów odpowiedzi na pytanie przewodnie spotkania.
Zajęcia umożliwiły uczestnikom pogłębianie wiedzy na temat składników powietrza i ich właściwości, źródeł i skutków zanieczyszczenia powietrza oraz jego ochrony.
Ewa Siennicka – nauczyciel chemii i biologii
Izabela Śmiałek – nauczyciel geografii i wiedzy o społeczeństwie
ZK
Temat pierwszych zajęć w ramach edukacji geograficznej dotyczył roślinności oraz świata zwierzęcego w Polsce.
Celem spotkania było poznanie typów zbiorowisk roślinnych w Polsce oraz obszarów występowania poszczególnych zbiorowisk leśnych, wskazanie funkcji lasów oraz poznanie głównych gatunków zwierząt żyjących w polskich lasach.
Dzięki multimedialnym narzędziom, wykorzystanym na zajęciach, uczniowie poznali typy zbiorowisk roślinnych występujących w Polsce i w swoim regionie, rodzaje zbiorowisk leśnych oraz skład gatunkowy polskich lasów.
Nauczyciel wyjaśnił nowe pojęcia związane z tematem zajęć m. in.. „monokultura”, „bór”. Wyjaśnił przyczyny zmian zasięgu obszarów lennych Polsce pomiędzy X w.
a początkiem XXI w.
Dzisiejsze zajęcia wzbogacone zostały układanką dydaktyczną dotyczącą typów zbiorowisk roślinnych w Polsce.
Uczniowie w ramach zajęć przygotowali również wystawę plansz oraz plakatów zgodnych z tematyką. Plakaty można obejrzeć w pracowni 61.
Podczas edukacji chemiczno-biologicznej uczniowie szukali odpowiedzi na pytanie:
„Z czego powinno składać się powietrze?”
W czasie zajęć praca odbywała się w zespołach pod kierownictwem wybranych spośród uczestników liderów. Zajęcia miały charakter laboratoryjny. Uczniowie wykonali i opisali doświadczenia:
- badanie składu powietrza
- wykrywanie obecności tlenku węgla (IV)
- badanie wpływu tlenków siarki na organizmy roślinne
- badanie wpływu różnych czynników na metale.
Dokonali również oceny jakości powietrza z zastosowaniem skali porostowej. Podczas tej pracy wykorzystali zdjęcia wykonane w lesie w okolicy szkoły.
Na zakończenie uczniowie przedstawili swoje spostrzeżenia i wnioski z wykonanych doświadczeń, obejrzeli odcinek filmu edukacyjnego „Ekologia w gimnazjum” i wypełnili kartę pracy. Efektem zajęć było udzielenie przez uczniów odpowiedzi na pytanie przewodnie spotkania.
Zajęcia umożliwiły uczestnikom pogłębianie wiedzy na temat składników powietrza i ich właściwości, źródeł i skutków zanieczyszczenia powietrza oraz jego ochrony.
Ewa Siennicka – nauczyciel chemii i biologii
Izabela Śmiałek – nauczyciel geografii i wiedzy o społeczeństwie
|
|
|
|
|
|
|
ZK